Máte dítě, které ve škole rozhodně příliš neexceluje? Věnovali jste přitom domácí přípravě nesmírné množství času? Navštěvovali jste pravidelně pedagogicko-psychologickou poradnu a dodržovali jste všechna jejich doporučení?
U většiny dětí jsou trojky na vysvědčení spíše špatnými známkami, ale u toho Vašeho je to prostě tak nějak adekvátní?
Každý rodič chce pro své dítě to nejlepší. Pro mnoho lidí je synonymem toho nejlepšího dobrá škola. Každý přece chce, aby se naše děti měly dobře. Respektive, aby se měly lépe. Proto většina rodičů trvá na tom, aby dítě šlo stůj co stůj na střední školu, protože maturita je přece základ. Pokud dítě nemá zrovna dobrý prospěch, ještě jsou tady přece ještě soukromé střední školy.
Vzhledem k tomu, že současné ročníky jsou poměrně slabé, školáci si často vystačí i s poměrně bídným prospěchem a přesto se na střední školu dostanou. Požadavky jsou poměrně nízké, každá střední škola bojuje o studenty.
Být přijatý neznamená dostudovat
Ovšem být přijat na střední školu ještě neznamená jí také dostudovat. Fluktuace na středních školách je velmi vysoká, mnoho studentů končí už po prvním ročníku. Mezi fluktuanty je celá řada studentů, kteří to prostě nezvládli.
Celá řada studentů možná s neúspěchy zvládne dojít až do čtvrtého ročníku, ale maturita je pro ně skutečně velmi obtížnou zkouškou, kterou často nezvládnou díky systému náročnějších státních maturit.
Mnoho rodičůmá pocit, že dát dítě na učňovskou školu a smířit se s pouhým učebním oborem by bylo přiznáním rodičovské nezpůsobilosti. Díky tomuto se v podstatě pomalu, ale jistě hroutí učňovské školství v naší zemi. Přitom celá řada mladých lidí by se na učňovské škole cítila mnohem lépe, protože by nebyli konfrontování den co den s pochybnostmi o sobě samém.
Navíc v naší zemi zoufale chybí odborníci právě z řad řemeslníků. Chybí nám instalatéři, zedníci, tesaři, kadeřnice, kuchařky a celá řada dalších.
Přitom po úspěšném absolvování učňovské školy mají studenti možnost si prostřednictvím dvouleté nástavby doplnit studium a udělat si maturitu.
Vzdělání dítěte je důležité, ale nelze ho stavět do roviny čím vyšší tím lepší. Vzdělání by mělo být úměrné schopnostem a možnostem dítěte. Mělo by Vám tedy záležet hlavně na tom, aby Vaše dítě bylo co nejvíce v pohodě, tedy šťastné.